Witam serdecznie wszystkich, którzy zechcieli odwiedzić świat moich małych czarów. Wyruszycie tutaj wraz ze mną do krainy Magii, gdzie znajdziecie wiele pomysłów na to, jak wykorzystać chwilę w czarodziejski sposób. Szczypta Magii to blog, który ma w sobie coś magicznego. Dzięki niemu zaczerpniecie natchnienia oraz inspiracji do spędzania wolnego czasu i własnego tworzenia. Natchnie Was mocą, dzięki której poczujecie chęć działania.

9 kwietnia 2013

Jak zrobić broszkę?

Czując przypływ inspiracji na gazetowe wyzwanie szuflady postanowiłam zrobić Wam kurs na TAKĄ broszkę :)
Czego potrzebujemy:
- kawałek gazety
- nożyczki
- 2 rodzaje kleju (zwykły i np.kropelka)
- ołówek
- taśmy koronkowe
- stara przypinka 

Obrysowujemy kształt naszej przypinki w miejscu, które najbardziej nam odpowiada. Ja wybrałam kawałek całkowicie zajęty drukiem. Oczywiście lepiej wyglądałoby to gdyby gazeta była po angielsku ale te polskie też ujdą :D Promujmy Polskie Rękodzieło :P Nasz kształt obcinamy i zostawiamy trochę zapasu. Smarujemy przypinkę klejem tak, aby zostawić milimetrową warstwę kleju na przypince.

Na odwrocie klejem smarujemy albo gazetę albo brzegi przypinki. Ma to nam wyjść tak, aby się przykleiło. To które miejsce posmarujecie zależy już od Was. Następnie zaginamy ładnie naszą gazetę i chwilę czekamy aby klej chwycił co potrzeba :)

Działając nadal na odwrocie przypinki ponownie smarujemy brzegi broszki i doklejamy taśmę koronkową dodatkowo ją marszcząc. Gdy klej biurowy przeschnie polewamy jeszcze materiał taśmy mocniejszym klejem np.kropelką i gotowe :) Na koniec gazetkę możecie polakierować. Ja to zrobiłam niestety wzory z przypinek przebiły się i będę musiała je poprawić :)



 
Oto efekty mojej dzisiejszej zajawki :)

Jeżeli wzorujesz się na moich kursach bądź pracach bardzo proszę o wzmiankę bądź link do mnie. Będzie mi bardzo miło obejrzeć Twoje prace :)

6 komentarzy:

  1. ciekawy pomysł, jeszcze z takim wykonaniem się nie spotkałam. Fajny

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też jeszcze czegoś podobnego nie widziałam :D jestem pierwsza chyba z taką broszką :) Choć mogę się mylić :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny kursik i oryginalna broszka. Gratuluję pomysłu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sądziłam, że może być oryginalna ta broszka ale proszę :D Dziękuję :) chciałabym ulepić już jakiegoś aniołka z taką kieca jak u Ciebie ale brak czasu :( Nawet na malowanie tego co wysuszone :/

      Usuń
  4. Jaka fajna broszka wyszła :) Bardzo ciekawy pomysł.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za pozostawienie komentarza. Dzięki temu wiem, że tu zaglądacie i podziwiacie moje prace :)
Proszę nie zostawiaj linków do swojego bloga i reklam, bo Twój komentarz wyląduje w spamie!